RSS Feed

Noiembrie II

Posted on

“Gata ? ”
” Gata ce ? ”
” Ai terminat de repetat rolul, actorule ? ”
” Da, cred că e timpul să-l pun în scenă. ”
” Te-am aşteptat. Dar e incredibil de greu de iubit în ploaia asta rece de noiembrie! ”
” Nu trebuia să mă aştepţi… ”
” Dar am facut-o. Şi acum iată-te, îmbrăcat în trupul unui muritor, al unui simplu actor. ”
” Nu trebuie să gândeşti aşa… Contează ce e pe sub costumul de muritor. Eu nu te judec după cum arăţi… ”
” Nici n-aş accepta s-o faci ! N-ai dreptul! Viaţa mea arde continuu şi tare mi-e frică să n-o stingă ploaia asta. Pe când tu, nicio ploaie nu-ţi va stinge vreodată flacăra vieţii”
” Asta nu cred că are mare importanţă pentru tine, iubita mea. ”
” Ba da, are ! Eu te iubesc numai o viaţă, pe când tu, actorule, vei iubi mai multe muritoare… ”
” Ba nu, eşti unică… ”
”  Ştiu că ştii să minţi frumos, dar te rog, nu-ţi etala talentul acum. ”
” Promit… ”
” Lasă ! ”
Ploaia străpungea fiecare cuvânt ce nu reuşeam să-l rostesc. Se înserase deja, iar aleea aceea era martorul tăcut al invidiei ce plutea în aer.
” Care-i rolul pe care il tot repeţi ?”
” Acesta. Sunt actorul propriei poveşti şi joc rolul secundar pe scena propriei vieţi. Tu ocupi rolul principal… ”
” Nu mai face asta. Uita tot si ia-o de la început cu cineva care stie să joace mai bine. Eu nu am viaţa ta. Nu am voie să te iubesc. Poate că nici nu vreau… ”
” Stai, te rog ! Nu pleca. ”
” Nu, actorule.  Eu voi muri odată şi-odată… ”
” Te rog ” mi-a zis.
Un zâmbet parşiv mi-a apărut pe buze, dar nu l-am arătat.
” Învaţă să accepţi lucrurile aşa cum sunt! ”
M-am uitat în ochii lui şi m-am crispat. Erau atât de  goi, încât nici ploaia aceea de noiembrie, care atinge şi cele mai adânci şi ferite colţuri ale fiinţei, nici ea nu ajungea acolo.
Am ascultat liniştea toamne câteva secunde. A încercat să schiţeze un zâmbet, dar şi acela era gol, lipsit de orice sentiment. Mi-a zis:
”  Nu uita ! ”
” Poftim ?! ”
” Mulţumesc ! ”
mi-a zis cand cortina s-a prăbuşit peste propria-i nemurire.

 

 

[Same shit, diffrent day, like the same ending, but diffrent story.. ]

Critică!

