RSS Feed

Sâmbătă

Posted on

Imagine

Perspectiva lui.

Paşii mei se pierdeau în umbra lor. Plouă. E vineri, a doua vineri din septembrie. Am sunat-o, mi-a răspuns, dar n-am fost în stare să spun nimic. I-am ascultat doar respiraţia sacadată. Ştia că sunt eu. Am vorbit prin tăceri curioase şi totuşi m-a tulburat.
Dimineaţa de sâmbătă mi-am petrecut-o singur, într-un bar gol, cu o cafea. Uşa barului s-a deschis cu clinchetul obişnuit. Era barul meu de suflet. Nu mi-am ridicat ochii din ceaşca de cafea, dar orişicum am simţit-o, i-am simţit respiraţia sacadată, oprită pentru câteva secunde, probabil cele în care m-a zărit. ” Dacă ai ştii cât de dor mi-e de tine, Ana… ”
A tras scaunul din faţa mea şi s-a aşezat.
Ana: Ce mai faci?
Eu: Îţi comand ceva?
A: Ştiam că o să te găsesc aici.
E: Tu ce mai faci?
A: Mi-era dor de tine, am vrut să te vad…
Deodată, o luminiţă de speranţă. Dacă vrea să ne împăcăm? I-am răspuns:
E: Şi mie.
A: Vreau o cafea.
E: Obişnuita cafea cu zâmbete de dimineaţă? i-am spus, zâmbind.
A: Nu! Acum beau lichior de lacrimi, îndulcit cu tristeţe, răcit cu speranţe şi presarat cu amintiri. Cafea…
E: Ce dor îmi e de felul tău de a vorbi…
A: Acum, felul meu de a vorbi e chiar aici, profită! Savurează-l ca şi când ar fii ultima oara când îl auzi. S-ar putea să fie…
E: De ce ai venit?
A: Egocentrismul meu m-a convins că vreau să te văd. După ce mi-ai făcut, nu meriţi, pur şi simplu. Am vrut să fiu masochista, sa-mi transform visul de a te mai vedea o dată într-o fotografie.
E: Dar ce ţi-am făcut?
A: Nu sunt paraşuta ta! Despre subiectul ăsta nu mai am nimic de spus.
E: Dar…
A: Punct!
E: Uite-ţi cafeaua…
A sorbit uşor din ceaşcă, s-a ridicat şi s-a îndreptat spre bar. Urmele buzelor ei au rămas pe ceaşca de cafea. Urmele buzelor pe care le-am iubit şi încă o fac. Buzele care-mi şopteau iraţionaluri pline de raţional, nonsensuri pline de sens. S-a întors pe melodia lui James Blunt, “Goodbye my lover”.
A: Ţi-o dedic, my lover!
A zâmbit, şi-a luat haina şi a ieşit.

Îmi place să ascult minciuni atunci când ştiu adevărul.

(septembrie, 2011)

One response »

  1. dar oare iti place si atunci cand nu stii adevarul?

    Reply

Critică!

