RSS Feed

Monoloage I

Posted on

– Însă tu te vei pierde în negrul nopţii, luând totul cu tine…
– Nu totul, tu rămâi.
– Şi la ce bun? Pentru ce?
– Cum pentru ce? Pentru tine, pentru toţi, pentru viaţă, pentru a iubi şi a fii iubită.
– Pentru a ce? Pentru a iubi? Pe cine? Eu nu mai iubesc.Am încercat să o fac, dar de fiecare dată mi s-a demonstrat că e mai bine să rămân aşa cum am fost şi aşa cum voi fii încontinuare.Şi tu mi-ai demonstrat acelaşi lucru.
– Nu! E cea mai mare prostie să faci asta!
– Dar nu-mi pasă. Când eşti bun, eşti luat de prost. Lumea e atât de falsă… N-o să-mi las puritatea să fie îmbâcsită de fumul falsităţii şi al aroganţei. Oamenii sunt proşti. Toţi caută o idealizare a fericirii, fiind în stare să sacrifice orice pentru ea. Dar nu înţeleg că e atât de simplu… Fericire în sine e simplă, e lângă noi, e peste tot, e orice. Dar nu înţelege nimeni asta. Toţi sunt prea preocupaţi şi prea complicaţi pentru a înţelege simplitatea fericirii. Nici măcar tu…
– Ba da, înţeleg foarte bine. Doar că noi doi nu ne dorim acelaşi lucru, noi suntem prea diferiţi pentru a putea fii împreună.
– Realitatea ta imaginară.. Pleacă! Am atât de multă iubire de oferit, iar tu eşti prea incapabil să vezi asta, să conştientizezi asta, din cauza asta fugi mereu de mine.
– Bine.
Şi am plecat. Cu regrete, dar am plecat.
De data asta am ales sa-mi fiu propriul personaj principal. Cine sunt eu? Sunt un actor, joc teatru. Întreaga mea viaţă e o piesă de teatru: nimic real, doar un rol, dau viaţă propriului meu personaj, ce moare în fiecare seară, pe scenă. Până a apărut ea. Şi a tras cortina piesei mele de teatru, lovindu-mă cu realitate, stropindu-mă cu adevăr. Da, am fugit de ea, încă mai fug. Am fost iubit, am fugit de dragoste. Sunt incapabil de aşa ceva. E complicat să fugi de iubire. Atât de complicat încât e simplu. Însă eu înţeleg non-sensul ăsta şi-l accept. E al meu, face parte din mine.
– De ce te-ai întors?
– Nu ştiu..
– Ce vrei?
– Nici asta nu ştiu…
– …
– Tu ce vrei?
– Pe tine.

(TO BE CONTINUED)

“Să iubeşti pe cineva care te iubeşte este narcisism. Să iubeşti pe cineva care nu te iubeşte, asta, da, e dragoste adevărată”

(decembrie, 1, 2012)

Critică!

